Winkelwagen Wagen

Veelgestelde vragen

Verzending en betaling

  • Wat zijn de verzendkosten?
    Voor bestellingen boven de €50,00 is de verzending gratis. Bij bedragen onder €50,00 komen de verzendkosten van €6,95 voor eigen rekening.
  • Wat is de levertijd?
    Bestel je vóór 12:00? Dan wordt je bestelling dezelfde dag verzonden. 
  • Met welke vervoerder worden mijn producten geleverd?
    Wij snappen dat je zo snel mogelijk op pad wilt. Daarom doen wij er alles aan je bestelling zo snel mogelijk te versturen. Onze pakketten worden verstuurd met DHL, na verzending ontvang je automatisch een live track & trace nummer waarmee je jouw pakket kunt volgen.
  • Kan ik mijn bestelling bij jullie afhalen in Utrecht?
    Het is alleen mogelijk om je bestelling te laten bezorgen. Wil je toch liever je product in het echt zien? Wij hebben een nationaal en internationaal netwerk. Zo is er altijd wel een winkel in de buurt waar jij jouw gewenste Mestic in het echt kunt zien. Kijk op de Store Locator om te zien waar wij onze producten verkopen. 
  • Kan ik mijn bestelling nog veranderen of annuleren?
    Ja, dit is mogelijk mits de bestelling nog niet verzonden is. Dit kun je doen in je account.
  • Welke betaalmethoden accepteert Mestic?
    Wij accepteren betaling met iDEAL, Bancontact, creditcard en betalingen via bankoverschrijving. Mollie Payments, Nederlands grootste online betaalprovider verwerkt de betalingen. Zo weet jij dat je veilig en vertrouwt je betaling voldoet.
  • Het betalen van mijn bestelling lukt niet, wat moet ik nu doen?
    Mogelijk is er een storing op de website of bij de bank, maar misschien ben je een veld vergeten in te vullen of heb je de benodigde cookies niet geaccepteerd. Controleer jouw cookie-instellingen en kijk of de pagina compleet is. Kom je er dan toch niet uit? Wij helpen je graag verder. Bereik ons via e-mail of vul het contactformulier in. 

Garantie en retourneren

  • Wat als ik niet tevreden ben over mijn aankoop?
    Niet tevreden? Geld terug. Je kunt je bestelling gratis binnen 30 dagen terugsturen naar Mestic. We vragen je om het product in de staat te houden zoals je het product hebt ontvangen. Je mag een artikel dus betasten en bekijken zoals je dat in een winkel zou doen. Het is dan wel belangrijk om je product in de originele staat en verpakking terug te sturen. Zo gauw wij je product hebben ontvangen storten wij het aankoopbedrag binnen 14 dagen terug op jouw rekening. Wil je een product retourneren? Klik dan hier om je zending aan te melden voor retour
  • Wat zijn de retourkosten?
    Stuur je jouw bestelling binnen 30 dagen terug, dan is retourneren helemaal gratis. Wil je jouw bestelling retourneren? Meld dan hier je retour aan.
  • Kan ik mijn bestelling ruilen?
    Om het ruilproces zo snel mogelijk te laten verlopen adviseren we je om je product(en) te retourneren en een nieuwe bestelling te plaatsen. 
  • Hoe lang heb ik garantie op mijn aangekochte producten?

    Op al onze artikelen krijg je standaard 2 jaar garantie. Koop je een product via onze webshop? Dan profiteer je tijdelijk van 1 jaar extra garantie!* Kijk voor de voorwaarden hieronder.

    Ben je van plan om van de garantie gebruik te maken? Neem dan contact op met de winkel waar je het product gekocht hebt. Als je het artikel via deze website gekocht hebt, neem dan contact met ons op via het contactformulier.

    *Voorwaarden 3 jaar Mestic garantie:
    •   
    Door een aankoop te doen via mestic.nl verleng je de standaard garantie van 2 jaar met 1 jaar extra;
    •   Bewaar jouw aankoopbewijs (orderbevestiging per mail) goed, deze moet je kunnen aantonen;
    •   Bij slijtage of onjuist gebruik van de producten is de garantie niet van toepassing;
    •   De actie is alleen geldig op Mestic producten met een aankoopdatum tussen 1 april 2023 en 31 december 2023.

  • Wanneer ontvang ik mijn aankoopbedrag terug?
    Wij storten binnen 14 dagen na ontvangst van jouw retourzending het aankoopbedrag terug.